FANDOM

Specimen 13

Specimen 13 jest ostatnim (oprócz finalnego bossa) Specimenem napotkanym przez gracza w Spooky's Jump Scare Mansion. Po raz pierwszy pojawia się w pokoju 910.

Wygląd

Specimen 13 przypomina młodą kobietę z kudłatymi, szaroniebieskimi włosami. Przed pościgiem można ją dostrzec na skrzynce, odwróconą plecami do gracza, z ręcznikiem wokół talii. Ujawnia swoją prawdziwą formę podczas ekranu śmierci, gdzie zmienia się w czarnooką, starą kobietę z długimi, ostrymi zębami.

Rozgrywka

Specimen 13 kryje się w zalanych pokojach. Siedzi cicho na szczycie skrzynki. Kiedy gracz się zbliży, zanurzy się w wodzie, rozpoczynając pościg.

Specimen 13 porusza się tylko, gdy gracz jest w wodzie. Nie widać jej, można ją wykryć tylko dzięki głośnym dźwiękom wody, kiedy płynie. Kiedy gracz stoi na skrzynce, nie będzie się ruszać i nie da rady go zranić. Gdy gracz wróci do wody, ponowi pościg, jednakże zrobi to dalej od swojej ostatniej lokalizacji. Im dalej zajdzie gracz, tym szybsza będzie Specimen 13. Nie będzie się zatrzymywać pomiędzy atakami. Trzeba jednak być ostrożnym, bo w większych pokojach nie zawsze pojawia się przy wejściu.

Ciekawostki

  • Specimen 13 zachowuje się tak samo, jak Kaernk z gry horrorowej Amnesia The Dark Descent.
  • Jej wpis w systemie CAT-DOS może pokazać losowo jej twarz pokrytą włosami lub jej prawdziwą twarz.
  • Specimen 13 może zostać napotkana tylko raz, tak jak Specimen 7.
  • Specimen 13 nie dosięgnie gracza na skrzynce, mimo faktu, że siedziała na jednej ze skrzynek przed pościgiem.

Wygląd

Ręcznik Specimen 13 został zastąpiony przez rybi ogon, a jej samej dodano model 3D. Ma teraz animację, kiedy nurkuje do wody, ale wciąż jest niewidoczna w trakcie pościgu.

Rozgrywka

Ataki zadają teraz więcej obrażeń, ale pomiędzy każdym uderzeniem Specimen na chwilę się zatrzyma. Porusza się ona także trochę wolniej.

Może się też pojawić w Endless Mode, ale będzie gonić tylko raz.

Postacie
Specimen Specimen 1Specimen 2Specimen 3Specimen 4Specimen 5
Specimen 6Specimen 7Specimen 8Specimen 9Specimen 10
Specimen 11Specimen 12Specimen 13Specimen 14
Nieznani Specimeni White FaceOtto the OtterSpooperTirsiakLisa
Monster Monster 1Monster 2Monster 3Monster 4Monster 5
Monster 6Monster 7
Inni SpookyProtagonista