FANDOM

Specimen 2

Specimen 2 jest pierwszym wrogiem, którego gracz spotyka w Spooky's Jump Scare Mansion, w pokoju 60.

Wygląd

Specimen 2 to półstała, humanoidalna figura, o czarno-zielonej kolorystyce. Niektóre części jego ciała wydają się być substancją o podobnej do żelu konsystencji, podczas gdy reszta jest solidna. Sprawia on wrażenie wychudzonego, ze względu na wystające żebra i obojczyki. Brakuje mu twarzy, z wyjątkiem udźwiękowienie otwartych, ukazujących długie zęby ust. Nie ma nóg ani stóp, jego klatka piersiowa po prostu rozszerza się w dół, kończąc się zaokrąglonym kształtem. Jego lewa ręka zawsze jest wyciągnięta w stronę gracza, a prawe ramię kończy się kikutem w miejscu, gdzie powinien być nadgarstek.

Rozgrywka

Specimen 2 po raz pierwszy pojawia się w pokoju 60 after, po przeczytaniu notatki na stole. Jej treść brzmi następująco:

"Spouting, Splashing, Soaking.

Innards, Ingest, Invoking.

Nailing, Never, stops the Choking"

Po przeczytaniu poematu, Specimen 2 pojawi się w drzwiach, których Protagonista użył do dostania się do pokoju 60. Lewituje w stronę gracza, ale można mu łatwo uciec, z odpowiednią szybkością. Powoduje on pojawianie się kałuż z zieloną zawiesiną na podłodze, które spowalniają gracza, dając Specimenowi 2 szansę na dogonienie protagonisty. Po uderzeniu go siekierą, oddali się od gracza.

Kiedy protagonista zostanie zabity przez Specimena 2, ekran będzie szybko migał na czerwono i szaro, z dźwiękami zakłóceń i następującym tekstem:

"I know what you have done, and what you have yet to do. But it's alright, because I'm inside you now. We are one but I am many...".

(pol: „Wiem, co zrobiłeś i wiem, co jeszcze musisz zrobić. Ale jest w porządku, bo teraz jestem wewnątrz ciebie. Jesteśmy jednym, lecz ja jestem wieloma...”)

CAT-DOS informuje, że Specimen 2 jest najbardziej efektywny w przypadku wolniejszych i/lub słabszych obiektów.

Ciekawostki

  • Specimen 2 był zainspirowany przez potwory Lub-Glub z kreskówki “Pora na Przygodę“.
  • Specimen 2 może być nawiązaniem SCP-106, ponieważ obaj pojawiają się z kałuż.
  • Specimen 2 może być też nawiązaniem do 4 stworzeń z kreskówki z lat trzydziestych, pt. "Swing you Sinners".

Wygląd

Specimen 2 ma bardziej realistyczny sprite.

Rozgrywka

Szybkość i siła Specimena 2 nie została zmieniona, ale dodano kilka nowych cech:

  • Jeśli gracz przejdzie przez conajmniej jedną kałużę zanim Specimen 2 przedostanie się przez drzwi, wyjdzie on z najbliższej kałuży zamiast z drzwi. Jeśli obecny jest więcej niż jeden Specimen 2, tylko jeden z nich tak uczyni (drugi z nich tak jak zwykle wejdzie drzwiami).
  • Specimena 2 nie można już odciągnąć siekierą. Po uderzeniu wsiąknie w najbliźszą kałużę i zregeneruje się po 1-2 sekundach.
  • Specimen 2 nie przechodzi już przez ściany.

Postacie
Specimen Specimen 1Specimen 2Specimen 3Specimen 4Specimen 5
Specimen 6Specimen 7Specimen 8Specimen 9Specimen 10
Specimen 11Specimen 12Specimen 13Specimen 14
Nieznani Specimeni White FaceOtto the OtterSpooperTirsiakLisa
Monster Monster 1Monster 2Monster 3Monster 4Monster 5
Monster 6Monster 7
Inni SpookyProtagonista